Stalkkaukset!

torstai 18. heinäkuuta 2013

Minä,sinä,hän,me,te,he.. Tämä,tuo, se,nämä,nuo,ne

Kuinka harvoin tuleekaan sanottua ihmisiä ''häneksi''.. :D Tuli vaan tossa tänään mieleen jostain, en muista kyllä enään mistä. Jotkut saattaa ottaa sen loukkauksena jos sanotaan vaikka naapurin Pirkkomummosta ''se'', eikä ''hän''.. Mä itse käytän aika harvoin tota hän sanaa.. En tiedä miksi, eikä johdu siitä etten osais käytöstapoja tai mitään mutta se vaan tulee jotenkin niin luonnostaan se ''se'' :D Ootteko te koskaan miettinyt tota asiaa? Käytettekö te aina ''hän'' jostain ihmisestä? Jotkut käyttää sitä jopa lemmikeistään, musta olisi outoa sanoa jollekkin kaverille vaikkapa jonkun liskosta ''hän'' :DDD Kyllähän tuota tulee varmaan joskus käytettyä mutta harvoin, harvemmin kuin pitäisi. 

Mä en ole itse ollut koskaan kauheen hyvä tässä äidinkielenkirjallisuudessa tai missään muussakaan.. Yritän aina laittaa pisteet ja pilkut kohdilleen ja silleen, en aina jaksa edes sitä. En aina jaksa alottaa isolla kirjaimella lausetta pisteeen,huutomerkin tai kysymysmerkin jälkeen. Pitääkö hymiön jälkeen laittaa isokirjain? Nää on varmaan aikalailla mielipidekysymyksiä. Mulle tulee joskus tämmösiä kummallisia pohdintoja päähäni.. Useimmiten en kehtaa niistä edes kenellekkään puhua, että niin mielenkiintosia juttuja mun päässäni liikkuu :D Joskus sitten herra X:älle kerron jotain tommosia niin "hän" tai se ihmettelee että mitä mun päässäni liikkuu, vai liikkuuko siellä yhtään mitään. 

Anteeks tätä mun yöllistä tylsyyttä ja postausinnostusta. Onkohan mulla oikeesti näin tylsää, että täytyy tämmösiä miettiä kuumeisesti :D Mutta juuh, kait mä alan tässä lukemaan tota yhtä kirjaa ja sitten jos vaikka yrittäis tuon miehen viereen kömpiä tästä pikkuhiljaa takasin, jälleen kadehtien hänen hyviä unenlahjojaan!!!!

XOXO: Nansku

4 kommenttia:

  1. Multa sä varmaan sen otit :D En kans osaa puhua 'hänestä', mutta oon yrittäny blogiin aina muistaa kirjottaa 'hän' (x

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha, emmä itseasiassa oo nyt muutamaan päivään lukenut sun blogia :-D taidettiin herra X:än kanssa jutella tosta jotain, jos nyt muistan oikein edes,niin siitä se sit jäi mun päähäni pyörimään.

      Poista
  2. Mä puhun välil se ja välil hän :D sillee puoliks :D Koiraki on kyl hän välillä, ku se on mun vauva<3 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu koirastakin usein ihmiset sanoo hän, mä en kyllä muista oonko koskaan sanonut.. en kauheesti oo aikasemmin kiinnittänyt huomioo siihen miten puhuttelen ihmisiä ja eläimiä, siis just toi hän.. se :-D onks se nyt sitte sinuttelua ja hännittelyä..

      Poista

Kommentit on tervetulleita :)